Prys en Kritiek
You have given so much to me. Give me one thing more – a grateful heart – George Herbert
Prys en Kritiek
Almal van ons hou daarvan om geprys te word; min van ons hou van kritiek. Moet ons ons aan alle prys en kritiek steur. J. D. Greear stel voor dat ons die volgende matriks moet oorweeg as ons terugvoering aan iemand moet gee. Dit bestaan uit vier kwadrante:
- Algemeen positief
Hierdie is die sogenaamde algemene komplimente. Hulle is dikwels so generies dat ons hulle nie eers ordentlik hoor nie. “Ek is so dankbaar vir jou bediening.” “Goeie preek.” Ons waardeer dit, maar ons vergeet dit gou. Dit kommunikeer ‘n vae positiewe sentiment – die verbale ekwivalent van ‘n glimlag.
- Positief spesifiek
Dit fokus op ‘n spesifieke gebeurtenis en die positiewe gevolg daarvan. “Die manier waarop jy materialisme in jou laaste preek hanteer het, het my uitgedaag om meer te gee.” Dit is dié belangrikste kwadrant. As iemand iets spesifiek prys, is jy meer geneig om daardie ding te herhaal.
- Negatief spesifiek
Soos met positief spesifiek fokus dit op ‘n spesifieke gebeurtenis en die gevolge daarvan. “As jy laat by elke vergadering opdaag, wys dit vir ons dat dit nie vir jou ‘n ernstige saak is nie.” Negatiewe terugvoer het ‘n plek in elke organisasie – ook die kerk. Die probleem is dat ons dikwels positiewe terugvoer aanvaar en negatiewe terugvoer ignoreer. Kritiek moet altyd privaat gelewer word en gepaard gaan met konstruktiewe idees om in die toekoms te verbeter. Negatief spesifieke terugvoer werk net in ‘n omgewing waar mense mekaar respekteer. Ons moet eers ‘n verhouding van wedersydse vertroue skep. As jy iemand respekteer, mag jy sy kritiek verwerp, maar jy gaan altyd na hom luister.
- Algemeen negatief
Hierdie kritiek is van min waarde. Moenie jou tyd hier mors nie.
As jy terugvoer gee, probeer altyd in die positiewe spesifieke kwadrant bly. As dit egter nodig is, moet jy nie die negatief spesifieke kwadrant vermy nie. Vir baie gelowiges is dit moeilik – ons voel ons gaan nou teen Bybelse beginsels. Wat egter die geval is in meeste gevalle is ‘n gebrek aan vertroue. Vertrou is die belangrikste element is enige organisasie: Bewaar dit; ontwikkel dit; gee dit.0