Mense en Redding: Die Sinoptiese Evangelies (8) – Jan van der Watt

image_pdfimage_print

Mense en Redding is ‘n reeks artikels geskryf deur Prof Jan van der Watt. Ons dank aan CUM vir die gebruik van hierdie materiaal.

Maar daar was ook sonde wat vergewe moes word. Mense het ook sonde gehad waarvan hulle vergewe moes word (Mk 2:1-5, 10). Jesus het die mag om sondes te vergewe, met ander woorde, dit weg te neem wat die verhouding tussen mense en God vertroebel: Maar dat julle kan weet dat die Seun van die mens mag het om op die aarde sondes te vergewe… (Mk 2:10). Daarvoor het hy gekom (Matt 1:21). Alleen God kan sonde vergewe en deurdat Jesus dit ook doen, bewys hy onmiskenbaar sy verbondenheid met God (Mk 2:5-10). Volgens Matteus verbind Jesus met die instelling van die nagmaal sy vermoë om sonde te vergewe met sy dood en bloed wat gevloei het (Matt 26:27-28 – Drink almal daaruit [= uit die beker], want dit is my bloed, die bloed waardeur die verbond beseël word en wat vir baie vergiet word tot vergewing van sondes).

Deurdat Jesus mense vergewe kry hulle nuwe lewe, word deel van ‘n nuwe groep. Hulle bevind hulleself dan in nuwe verhoudings met nuwe verwagtings. Hierdie verwagtings oorskrei die normale sosiale en politieke grense van daardie tyd. Johannes die Doper beskryf die veranderinge so (Luk 3:10-14): Die mense vra hom toe: “Wat moet ons dan doen? Hy antwoord hulle: “Wie twee kledingstukke het, moet dit deel met iemand wat nie het nie, en wie kos het, moet dieselfde doen.”… Ook soldate het hom uitgevra: “En ons, wat moet ons doen?” Hy antwoord hulle: “Moet van niemand deur geweld of vals aanklag geld afpers nie, maar wees tevrede met julle betaling”. Die self-identiteit van die gelowiges as lede van die koninkryk van God, word dus uitgedruk deur hulle nuwe etiese gedrag. Dit het veral uitdrukking gevind in die prysgee van jou eie belange ter wille van ander. Dit word veral geïllustreer in terme van geld en rykdom. In die antieke tyd was geld en status twee kante van dieselfde munt. Eintlik kon jy ‘status koop’ in daardie tyd. As daar dus gevra word dat mens van jou rykdom ontslae raak, is dit nie net ‘n geval van geld weggee nie, maar ook ‘n lewenstyl en status (Mk 10:21–22).

Ons het nou na redding vanuit die sinoptiese evangelies gekyk. Maar wat van Johannes? Daarna kyk ons volgende keer.

image_pdfimage_print

You may also like...