Kategismus: Waarom moet die Verlosser waarlik God wees?
Love is not an affectionate feeling, but a steady wish for the loved person’s ultimate good as far as it can be obtained. —C.S. Lewis
Kategismus: Waarom moet die Verlosser waarlik God wees?
Vraag:
Waarom moet die Verlosser waarlik God wees?
Antwoord:
As gevolg van sy Goddelike natuur sal sy gehoorsaamheid en lyding volmaak en doeltreffend wees; ook sal Hy in staat wees om die regverdige toorn van God teenoor sonde te verdra en tog die dood oorwin. [Onderstreepte gedeelte is die antwoord vir kinders.]
Skrifgedeelte:
Maar God het Hom van die smarte van die dood verlos en Hom uit die dood laat opstaan. Dit was immers vir die dood onmoontlik om Hom gevange te hou (Handelinge 2:24)
Kommentaar:
Laat niemand oor sy ongeregtighede huil nie, want vergifnis het uit die graf geskyn. Laat niemand die dood vrees nie, want die Verlosser se dood het ons vrygestel. Hy het die dood vernietig. Daarom sê Jesaja dat die hel kwaad was toe hy Christus ontmoet het … die hel was kwaad, want dit was afgeskaf. Die hel was kwaad, want dit is bespot. Dit was kwaad, want dit is verslaan. Dit was kwaad, want dit is in boeie vasgebind. O dood waar is jou angel? O hel waar is jou oorwinning. Christus het opgestaan en die hel is oorwin. Christus het opgestaan en die duiwels het geval. Christus het opgestaan en die engele verbly hulle. Christus het opgestaan en die lewe regeer.
Hierdie kommentaar is deur Johannes Chrissostomus (347 – 408) geskryf. Hy was die aartsbiskop van Konstantinopel. Hy is in Antiogië gebore. Hy kry later die titel Chrisostomus wat “goue mond” beteken, want hy was so ‘n goeie prediker. Hy word deur beide die Oosters-Ortodokse en Rooms-Katolieke kerke as heilige erken. Hy is bekend vir sy Divine Liturgy of St. John Chrysostom, en sy groot aantal preke – insluitend 67 preke oor Genesis, 90 oor die Matteus-evangelie en 88 oor die Johannes-evangelie.
Hierdie kommentaar kom uit sy preek: “Easter Sermon by John Chrysostom” in Service Book of the Holy Orthodox-Catholic Apostolic (Greco-Russian) Church vertaal deur Isabel Florence Hapgood (New York: Riverside Press, 1906), 235–236.
Verdere leesstof
“Incarnation” en “Two Natures” in Concise Theology, deur J. I. Packer.
Gebed
Ek kan niks meer doen as om vir jou te bid nie … ek vra dat God Hom oor jou sal ontferm, en jou versorg en vir jou die beste vir jou siel voorsien; dat God self sal onderneem om jou hemelse Vader te wees en die magtige Verlosser van onsterflike siele. Moenie nalaat om vir julleself te bid nie … Bid voortdurend vir God in die geheim en onthou van daardie groot dag wat jy voor God se oordeelstroon sal verskyn. Amen
Hierdie gebed is deurJonathan Edwards (1703–1758) geskryf. Hy was ‘n koloniale Amerikaanse prediker en filosoof. In 1726 word hy die pastor van ‘n gemeente in Northampton, Massachusetts. Hy is veral bekend vir sy beroemde preek: “Sinners in the Hands of an Angry God” sowel as vir die baie boeke wat hy geskryf het – insluitend The End For Which God Created the World en A Treatise Concerning Religious Affections. Hy sterf as gevolg van ‘n inenting teen pokke kort nadat hy die president van die College of New Jersey (later Princeton Universiteit) geword het.
Hierdie gebed kom uit: “Farewell Sermon: Memoirs of Jonathan Edwards” in The Works of Jonathan Edwards, Volume 1 (London: William Ball, 1839), ccxlviii.
Copyright © 2012 by Redeemer Presbyterian Church
We encourage you to use and share this material freely—but please don’t charge money for it, change the wording, or remove