‘n Nuwe Kategismus: Vraag 49

image_pdfimage_print

 

The fights over should be minimised so that the fights for can be maximised.” – Jonathan Robinson

‘n Nuwe Kategismus: Vraag 49

Vraag:

Waar is Christus nou?

Antwoord:

Christus het liggaamlik op die derde dag na sy dood uit die graf uit opgestaan en sit aan die regterhand van die Vader. Daar heers Hy oor sy koninkryk en tree vir ons in, totdat Hy terugkeer om die hele wêreld te oordeel en te vernuwe. [Onderstreepte deel is die antwoord vir kinders.]

 

Skrifgedeelte:

Dit is dieselfde kragtige uitwerking van sy mag wat Hy uitgeoefen het toe Hy Christus uit die dood opgewek en Hom in die hemel aan sy regterhand laat sit het: hoog bo elke mag en gesag, elke krag en heerskappy, en wat daar ook al sprake van  mag wees, nie net in hierdie bedeling nie, maar ook in die bedeling wat kom (Efesiërs 1:19 – 21).

Kommentaar

God, Hy is ‘Ek is wat Ek is’ … en Christus Hy is ‘gister, vandag, môre en vir ewig dieselfde’ … ‘n Mens kan nie van enige skepsel van die wêreld sê dat dit wat gister was môre en vir ewig sal wees nie. Ons kan dit van Christus sê Hy is die alfa en die omega, die eerste en die laaste, Hy was en is en sal wees.. Daarom die wat op Hom gefundeer is, wat hulle vreugde in Hom het, hulle is ferm soos Hy ferm is; diegene wat op enigiets anders bou, verdwyn as die ding verdwyn. Daar is niks in die wêreld wat so ‘n wese het nie. Dit is net ‘n Christen wat in Christus is wat so ferm soos Christus is. Christus kan nooit wees behalwe dit wat Hy is nie. God moet altyd soos Hyself wees. Hy is die Here, ‘Ek is wat Ek is’ te alle tye. Sonder hierdie in Christus, wat is ons? Wat is bose mense? Kaf wat die wind wegwaai. Hulle is gras – niks weggevoer deur elke wind. Maar ‘n Christen is in steen, ‘n rots, gebou op Jesus Christus.

Hierdie kommentaar is deur Richard Sibbes (1577 – 1635), ‘n Engelse Puriteinse teoloog, geskrywe. In die vroeë 17de eeu staan hy in Londen bekend as the Heavenly Doctor Sibbes. Hy was die leraar by Gray’ Inn in Londen en Hoof van Catherine Hall in Cambridge. Sy bekendste werk was The Bruised Reed and Smoking Flax.

 

Hierdie kommentaar kom uit:   “Commentary on 2 Corinthians Chapter 1” in The Complete Works of Richard Sibbes, Volume 3 (Edinburgh, James Nichol, 1862), 426.

Verdere leesstof

 “Session” in Concise Theology, deur J. I. Packer.

 

Gebed:

O God stempel ewigheid op my oë.

Hierdie gebed is deur Jonathan Edwards (1703–1758) geskryf. Hy was ‘n koloniale Amerikaanse prediker, teoloog en filosoof. Hy word die pastor van sy kerk in Northampton,  Massachusetts in 1726. Hy is welbekend vir sy preek “Sinners in the Hands of an Angry God” sowel as vir sy baie boeke insluitend  The End For Which God Created the World en A Treatise Concerning Religious Affections.  Edwards sterf na ‘n inenting teen pokke kort nadat hy president van die  the College of New Jersey (later Princeton Universiteit) geword het.

Dit kom uit Edwards se gebed aangehaal in  Holman Old Testament Commentary: Psalms 76–150, deur Steven Lawson (Nashville: B&H Publishing Group, 2006), 81.

 

Copyright © 2012 by Redeemer Presbyterian Church

We encourage you to use and share this material freely—but please don’t  charge money for it, change the wording, or remove the copyright information. Ek het slegs die gedeeltes vertaal.

image_pdfimage_print

You may also like...