Ons nuwe godsdiens
Cheerfulness and contentment are great beautifiers and are famous preservers of youthful looks. –Charles Dickens (1812-1870)
Ons nuwe godsdiens
A fundamental principle of Christian communication: the audience not the message is sovereign. Wat George Barna in werklikheid hier sê, is dat die boodskap van die kerk vandag in baie gevalle deur die gehoor bepaal word. Hulle besluit wat is aanvaarbaar en wat nie. Hoe gebeur dit?
Sosioloë, onder andere Marsha Witten, beskryf ‘n proses:
- Die groot, soewereine, transendente God word vir ons familiêr. Ons glo nog aan God, maar sien Hom nou as ons vriend en nie meer as ons Koning nie. Baie min mense sal vandag ooit erken dat hulle God vrees.
- Godsdiens word nou geprivatiseer. Jesus Christus word vir ons terapeuties bruikbaar. Hy is die antwoord vir ons slegte gevoelens – nie vir ons sonde en skuld voor God nie.
- Alles wat vantevore as die soewereine werk van God beskou is, word nou aan onsself toegeskryf. Stap na die boekwinkel en kyk hoeveel selfhelp boeke is daar – How to … Hierdie tipe boeke het veral toegeneem na Norman Vincent Peale se boek The Power of Positive Thinking.
Die sleutel tot verlossing lê nou in onsself – ons moet net na ons innerlike stemmetjie luister. Dan is alles reg. Johannes 14:6 (Ek is die weg en die waarheid en die lewe. Niemand kom na my Vader toe behalwe deur My nie) is outyds en nie meer van toepassing nie. Die gevolgtrekking: There is nothing here that couldn’t be found in secular alternatives (Marsha Witten).
Kwaai woorde met baie waarheid daarin.