Twyfel oor my twyfel

image_pdfimage_print

 

God made us to sleep so that every day he can remind us that he manages things just fine without us. —Kevin DeYoung

 

Twyfel oor my twyfel

In sy artikel “The Critique of Doubt” sê Michael Polanyi dat geloof en twyfel eintlik ekwivalent is. Hoekom? “The doubting of any explicit statement denies [one] belief . . . in favor of other beliefs which are not doubted for the time being.” Daar is dus ‘n sekere mate van geloof onder ons twyfel. As ons na daardie dinge dinge wat ons glo kyk, besef ons gou dat daar dikwels geen rede is om hulle te glo nie.

 

Die rede vir twyfel verskil van persoon. Kom ons kyk na van die redes waarom gelowiges begin twyfel – en hoe ons kan reageer.

  1. Jy ontmoet ‘n ware ateïs wat nie ‘n onsedelike, ongelukkige mensehater is nie

Hierdie twyfel berus op die implisiete geloof dat God mense red as gevolg van hulle goedheid en sedelikheid. As dit die geval is, moet ateïste per definisie sleg en onsedelik wees. As ons egter die Bybelse waarheid leer dat ons deur onverdiende genade gered is, is daar geen rede waarom ‘n ateïs nie ‘n beter persoon as ‘n gelowige kan wees nie. Die onderliggende geloof verkrummel en ons twyfel verdwyn.

 

  1. Jy sien ‘n goeie en getroue gelowige erg ly sonder enige ooglopende rede

Die onderliggende oortuiging hier is dat as ek as mens nie ‘n voldoende rede vir God se optrede kan bepaal nie, dan is daar nie ‘n rede nie. As ons egter besef dat as daar ‘n oneindige God is dit nie beteken dat ons as beperkte mense God se motiewe en planne kan evalueer nie. Sodra ons besef dat dit onredelik is om sulke vertroue in ons eie insigte te hê, verkrummel ons twyfel.

 

  1. Ons sien korrupsie en valsheid in ‘n godsdienstige instelling

Hierdie is ‘n algemene oorsaak vir twyfel in ons geloof. Die morele standaarde waarteen ons vals gelowiges beoordeel se oosprong is die Christelike geloof. Ons kan sê dat hulle nie Christelik genoeg is nie. Maar waarom moet hulle wees as ons aan die Christelike geloof twyfel?

 

  1. Jy besef die basiese onbillikheid van die leer van die hel en verlossing

Ons twyfel aan die hel se basis is ‘n Westerse, demokratiese, individualistiese denkwyse. Om daarop aan te dring dat die heelal soos ‘n Westerse demokrasie bestuur moet word, is ‘n etnosentriese benadering.

 

  1. Jy vind teenstrydighede of foute in die Bybel wat jy nie kan verklaar nie

Alle gelowiges het ‘n naïewe, onkritiese vertroue in die Bybel. Daar is tesisse oor feitlik elke vers in die Bybel geskryf. Vir elke siening dat ‘n vers verkeerd of ‘n ander weerspreek, is daar tien redelike teenargumente. Dit is nie moontlik om ‘n probleem in die Bybel te kry wat geen antwoord het nie.

 

Die huidige sekulariteit is nie die afwesigeid van geloof nie. Dit is gebaseer op ‘n stel onderliggende oortuigings, insluitend ‘n hele aantal betwisbare aannames oor die aard van rasionaliteit.

 

image_pdfimage_print